EEN DAG IN HET PARK

Geen bomen maar water, we zijn in een waterpark. Hier spreken we Anna, over rustig en druk aan het water. En proeven de sfeer.

12 juni 2020

Na haar drukke werk in animatieteams op vakantieparken, kwam Anna terecht in rustiger vaarwater. “Op den duur ben je wel een beetje uitgeanimeerd”, zo zegt ze het. Nogal nuchter van aard, laten we haar zo omschrijven. Behalve nuchter, is Anna vrolijk en heeft ze een opgeruimd karakter. Het zijn eigenschappen die haar ook op een waterpark vol vakantiewoningen goed van pas komen, geen wonder dat ze hier terechtkwam. Haar goede humeur vertelt ons veel: “Als een vis in het water”, dat zie je zo. Anna bevestigt die eerste indruk: “M’n werk is veelzijdig en daar hou ik van, variërend van het baliewerk bij de receptie tot en met het managen van de schoonmaak. Ik sta niet permanent op wacht achter de frontdesk, regelmatig ben ik met m’n mobiele telefoon ergens op het park, altijd in de buurt, bijvoorbeeld om toch nog even een bed op te maken.” Het rustiger vaarwater dat ze qua werk verwacht had, bleek een misvatting. Haar brede takenpakket maakt de werkdagen behalve gevarieerd, ook lang. Tijdens ons bezoek worden we regelmatig onderbroken door de telefoon, een bericht of door een bezoeker aan de receptie. Het doet Anna vrij weinig, ze geniet ervan en laat het als vrolijke onderbrekingen op zich afkomen. Anna: “De rustige jaargetijden herfst en winter worden hier opgevolgd door de aantrekkingskracht van het voorjaar en de zomer, uiteraard zijn de huisjes dan drukbezet. Het werk dat daar bij hoort betekent een aantal maanden flink doorbuffelen, waar onze bezoekers overigens vrij weinig van merken. Voor onze bezoekers is drukbezet sowieso nogal relatief. Ken je hier de winter niet, dan zul je het hoogseizoen op het park beleven als een stille oase. En zelfs met het laagseizoen in gedachten, blijft het hier ook in de zomer een perfecte plek om je batterij weer op te laden.”

Tijdens ons bezoek worden we regelmatig onderbroken door de telefoon, een bericht of door een bezoeker aan de receptie. Het doet Anna vrij weinig, ze geniet ervan en laat het als vrolijke onderbrekingen op zich afkomen

Anna vormt de spil op het waterpark. Haar enthousiasme zet het park, z’n bezoekers en bewoners in de aan-stand. Tijdens een wandeling door de straatjes van het park blijkt ze feilloos door te hebben wie er behoefte heeft aan een praatje of een vraag wil stellen. Even zo goed voelt ze het omgekeerde aan. De bewoner of bezoeker die liever op zichzelf is, laat ze in zijn of haar eigen wolk. “Iemand die mij nodig heeft, vindt me wel.” Want, Anna mag dan de spin in het web zijn, het park draait om de bewoners en de bezoekers. En alsof ze onze gedachten leest: “Genoeg over mij, blijf de rest van de dag op het park en kijk maar eens wat er gebeurt … en níet gebeurt.” Een eerste registratie is meteen al duidelijk: alles gaat op het gemak, rustig aan. Voor de een betekent dat een verblijf op het park met een sloep voor de deur en voor de ander is het vakantiehuis aan de oever al genoeg. Anna vat het bondig samen: “Watersporten kan hier, heel goed zelfs, met de nadruk op kán. Een vakantie zonder moeten, dat is wat we doen.”

Delen

Deel Deining via Facebook
Deel Deining via Whatsapp
Deel Deining via instagram
Deel Deining via email

Lees meer in Deining 04

Delen

Deel Deining via Facebook
Deel Deining via Whatsapp
Deel Deining via instagram
Deel Deining via email

Meer deining